学問に王道なし

"There's no royal road to learning"

Det är vad min titel betyder ^^ Och det är väll så sant som Japsarna har skrivit det eller hur och tyvärr! Skulle ju vara enkelt om vi levde typ 100 år in i framtiden då de SÄKERT har kommit på något sätt att bara stoppa in ett chip i huvudet och lära sig allt man vill lära sig! Allt från språk till historia till hur man gör snögubbar av flörtkulor! 8D

Samtidigt skulle det ju förståss vara ganska trist om man inte fick gå i skolan när man lär sig för man träffar så mycket roligt och underbart folk då <3 Och flummiga lärare XD Ni som har läst Japanska från termin 2 på Stockholms Universitet vet vad jag talar om! (Ulla for the win! XD)

OCH NU TILL BILD UPDATE!!! 8D För det är ju det som min blogg egentligen är till för!!! 8D
Jag har inte mina allra senaste alster scannade för min dator har ju varit  död en period men jag har en del att visa ändå ^^


Jag har ritat lite änglar till ett rollspel jag spelar med min älskade Frida~~


Hahanuel är en Principality ängel, satt som väktare över Fridas karaktär Daniel~ Han är en ganska allvarsam karaktär, vilket ni kanske kan se OwO; Men när han väl ler är det fiiint! ^^



Vehanuel är Hahanuels kollega och också en Principality ängel~ Till skillnad från Hahanuel så är han väldigt varm och nästan alltid med ett leende på läpparna ^^


Lumos är en cherub!!! Ja, så här ser min version av cheruberna ut i alla fall ^^ Han (ni läste rätt! Han! 8D) är en glad och munter liten sak som gillar att ha kul på alla möjliga sätt! Han älskar hur människor lever och skulle gladeligen bli en!


Här är Lumos i mänskliga kläder! Han gör sitt bästa för att immitera Fridas karaktär Daniels och hans kompis Vikings stil och den klär Lumos väl tycker jag ^^


Och här är Fridas karaktär Daniel! Huvudpersonen i rollspelet bärandes en kinky utstyrsel som hans kk gav honom~ ^^



Den här bilden var grymt kul att rita ska jag säga! En kväll för inte SÅ länge sen när Frida var trött och ville lägga sig innan Jenni så frågade Jenni henne "Vad ska jag rita?" Frida plockade fram en Angel Sanctuary artbook och visade lite ensembel bilder och sa "Rita en ensembel bild på lite karaktärer från Daniels rp? Med honom hängande i Cruisifiction position i mitten och så!" Okay sa Jenni och Frida la sig och somnade.
Jenni ritade Daniel i mitten av bilden, bärandes sin kinky gear, metall vingar och en munkavel för hans mun var dum och ville inte bli bra! Sen ritade Jenni in Viking (killen med de grymt svartmålade ögonen och svarta läpper uppe till vänster under Dannes arm) och sen funderade hon vilka mer som skulle vara med på bilden. Hon hade först bara tänkt rita in en 5-6 stycken karaktärer utöver Daniel men plötsligt hade Jenni ritat in mannen med masken, äcklet på bussen (han nere till vänster XD) Dragomir, Lumos, Hahanuel, Vehanuel, Elemiah, Senacher, Dobberman, Jonathan, Remiyel, Habaal, Faabriel, Diesel, Vanja och en random ful demon! Jenni LOL-ade när hon klockan 3 på natten insåg att hon hade ritat en bild fullspäckad med 18 karaktärer på! Och ändå fanns det fler karaktärer som hon önskar att hon hade haft plats med. Frida blev alldelles till sig när hon såg bilden sen och gav Jenni mycket berömm! The end! 8D

Kort sagt, det var inte planerat men bilden var SKITKUL att göra X3

Kommentarer
Postat av: Linda

hihi, äcklet på bussen??

2009-08-27 @ 01:37:46
URL: http://skimra.blogg.se/
Postat av: Linda

Jahaaaaa haha! Jag trodde det var en irl person från någon buss ni åkt, hihi!

2009-08-27 @ 02:12:53
URL: http://skimra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0