Skulpturer!

Nu när jag la upp Warui kissen (förra inlägget) så kom jag på att jag inte har laggt upp några bilder på mina andra skulpturer på länge! Jag la upp bilder i mitt  första inlägg men tänkte att jag ska lägga upp bilder nu igen ^^


Jag inleder med grodan jag gjorde med cernit lera sommaren 07~ Jag älskar den här lilla krabaten! <3


Gjorde en till groda samma sommar men honom blev jag inte riktigt lika nöjd med~


Supermycket WIP av min karaktär Arc~ Det mest detaljerade ansiktet jag hittills har gjort ^^ Jag har gjort honom med Super Sculpey modell lera. UNDERBAR lera att jobba med som man bränner i en vanlig hushålls ugn!


En trollgubbe jag har gjort i cernit lera ^^



Det här är ett kollage av Tim som jag sydde hösten 07 ^^ Jag döpte honom till Tim efter Tim Burton för jag älskar den mannen och jag tyckte att Tim här var lite i Burtons stil X3 Håller ni med? Jag sydde honom av ett gammalt lakan helt för hand (ingen symaskin!) Kroken är grov ståltråd som jag böjde till och träbenet är en del av en gammal pensel.


"Tentakel lejonet" som jag kärleksfullt kallar honom är en ring- och örhängeshållare som jag gjorde i julklapp åt storesyrran (skimra.blogg.se)



Älgen här är en ringhållare jag gjorde till min mamma i julklapp ^^ (linjensan.blogg.se)


Gjorde den här ringhållaren i julklapp åt lillesyrran. Det är hennes karaktär princessan Zandra ^^


Jag gjorde Valravn-ringhållaren här till min flickvän~ Det var den första ringhållaren jag gjorde. Kan ni gissa vilken del ringarna ska sitta på!? 8D Jag hade skitkul att göra den här X3 Ni som kollat in våran serie lite, känner ni igen Valravn? X3 Han ÄR färdigmålad nu men jag har inga bilder på honom så. Jag skulle fota honom på en gång men just nu har han en penna under sin penis för han råkade ut för en liten fraktur OwO; Så jag håller på att limma honom XD

Säg vad ni tycker! OCH! Jag TAR beställningar på både dockor som Tim och skulpturer ^^ Självklart med bilder också! maila mig på [email protected] om ni är intresserade~ <3


Kommentarer
Postat av: Carro

Hejsan igen! Vad kul det är att läsa din blogg. Å se all fin konst du har gjort. Jag ´har gjort många fina smycken i cenitlera.



Dina grodor du har gjort är fina. Jag gillar den lila bäst. så dina ringhållare är jättefina. En sån skulle man vilja ha. Den du gjorde till din flickvän är häftig. Du har talang och är en konstnär för mig!! ha det bäst! mvh Carro

2009-06-08 @ 13:46:41
Postat av: mumrik

hmmm... just det ja, jag hörde något om att vissa prylar skulle målas direkt efter jul... typ 2029 eller? ;-)

2009-06-08 @ 22:13:32
URL: http://linjensan.blogg.se/
Postat av: Linda

Ja, söstra mi, du är så himla duktig!! Men det visste du väl redan att jag tycker, haha. Jag vill ha en docka!

2009-06-11 @ 08:24:02
URL: http://skimra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0