Hål i tänder och SmallPressExpo.

Vi börjar med att berätta om tant tandläkaren och sen ska jag berätta lite om hur SmallPressExpo var! ^^


Igår fick jag gå till tandläkaren för typ... 4:e gången det här året XD
Första gången för en grundläggande undersökning för att att se vad som behövde åtgärdas. Jag hade en period med MYCKET småätande för några år sedan så jag hade tre hål som behövde fixas. Och SMÅ hål var det inte heller O  3O; Hade inte varit hos tandläkaren på 6 år XD (FY PÅ MIG!!!)

Andra gången påbörjade vi en rotfyllnings behandling. samma kväll åt jag chips... Och en flisa av min tand lossnade! > ,< Tanden rev min tunga hela helgen sen men jag fick en tid att lägga in en ny provisorisk fyllning så det fixade sig~~ En halv dag XD Samma dag lossnade det inlägget! Men den här gången revs inte tungan så det gick bra att ha det så ^^

Fjärde gånge, AKA igår, var jag där för fjärde gången (näst sista gången i år, woohoo!). Fick hela käften bedövad typ så att jag knappt kunde prata XD Och tandläkaren fixade mitt ena hål, och rev tandköttet lite med borren >>; Sen drog hon ut min visdomstand~~~ En liiiten jaekel tydligen enligt tandläkaren och min flickvän XD Bara en lång rot också så utplockandet var enkelt ^^ Tandläkaren filade lite på tanden som rotfyllningsbehandlingen utförs på... Och hon slant antingen med filen eller så tyckte hon att undersidan av min tunga behövde filas litegrann~ Tror på det första alternativet dock XD

Så... Hur öm är jag idag? Knappt något alls! 8D Är liiite småöm där visdomstanden satt men konstigt sen då! Och självklart är det lite ömt under tungan men annars mår jag fin-fint än så länge idag ^^


SMALL PRESS EXPO!!! 8D

SPX var helt fantastiskt kul! De extremt få fotona som togs där kommer jag att lägga upp på min och min flickväns gemensamma blogg pinktoad.blogg.se Tyvärr visade det sig att vi var dåliga på att ta foton så som sagt... Det är extremt få bilder där XD

Hur som hellst! Vi fick sälja en hel del! Vi sålde för lite drygt 2000 spänn på lördagen och runt 5-600 på söndagen ^^ Man säljer alltid mycket sämre på söndagen för den största ruschen är på lördagarna~ Jag och Frida fick en så jäkla bra placering på mässan också! Vårat bord stod precis vid ingången så vi lixom välkomnade alla som kom till SPX X3 En stund på lördagen hade vi så mycket folk vid bordet att vi knappt viste vart vi skulle ta vägen!
Vi träffade gamla bekanta ansikten, personer som kommit till SPX varje år vi varit där och som glatt kommer till vårat bort flera gånger under helgen och handlar och pratar och är allmänt trevliga! Andra serietecknare sprang runt vid oss också och vi vid dem och det var bara helkul!

Så vad sålde vi?

Vi sålde Fyra fanzin, varav tre var kapitel ett, två och en samlingsvolym av Ravn Saga.
Nedan följer lite bilder ^^


Framsidan till Ravn Saga volym ett ^^ Gjord av yours truly med Copic Markers och Photoshop (i ramen)


Fina baksidan till volym ett ^^ Gjord av mitt luff i Photoshop~



Två exempelsidor ur Ravn Saga volym ett~~ ^^



Ravn Saga volym tvås framsida gjord av Frida~ 


Baksida gjord av yours truly med Copic igen ^^



Två exempelsidor ur Ravn Saga volym 2~ Vist har vi blivit bättre på ett år? ^^

Om någon är intresserad av att köpa serien så kostar volym ett och  två för sig 20 kronor (plus frakt) och volym 1+2 (smalingsvolymen) kostar 30 kronor (plus frakt) ^^ Volym ett är 19 sidor serie plus färg fram- och baksida och ett par extrasidor. Volym 2 är 30 sidor serie plus färg fram- och baksida plus ett par extrasidor~ ^^

Kommentarer
Postat av: Marie

Åh vad jobbigt! Jag vet hur öm jag var efter de hade borrat mitt hål för ett år sedan ungefär haha!

Och du! Mer bilder, älskar dina bilder :D Tycker det är så jäkla häftigt med folk som kan rita/måla vad det är ni nu gör hihi.

Ha en trevlig dag och hoppas munnen blir bättre :)

2009-05-02 @ 14:04:30
URL: http://martinssonmarie.blogg.se/
Postat av: Marie

sv: Haha vad härligt! Jag höll på att gå under när de hade borrat i min tand, kunde knappt äta något utan att det gjorde ont! Och till råga på allt har jag fått inflammation under lagningen nu så, det är ju mindre bra haha :D

2009-05-03 @ 01:00:54
URL: http://martinssonmarie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0