Halvdöd dator och omtenta i Japanska!

Jenni's log. Earth date 2009.08.15.

Tjohoo! Halvdöd dator det bästa som finns! 8D

ELLER INTE!!! O_____O; 

I söndags satt jag vid min dator och lyssnade på musik och läste en online serie lite grann medans jag tog en paus i min kommande omtenta i Japanska. Och plötsligt slocknar datorn! Ô  3õ tänkte jag och startade upp den igen. Den laddar och plötsligt kommer en blå skärm upp som säger att Windows inte kunde startas upp! Datorn avbröt laddningen av Windows för att förebygga fel på datorn men om det var första gången meddelandet visades skulle man stänga om datorn och försöka igen.... o_____________o; Okaaaay tänkte jag och startade om datorn och samma blåa skärm dök upp! Jag provade några gånger sen ringde jag Dells tekniska support som SJÄLVKLART inte var öppen på helger så jag fick FRUSTRERAT och oroligt vänta tills nästa dag!

Jag menar... Jag har fullt med bilder jag har gjort på min dator och foton och texter som jag bara inte FÅR bli av med så jag var självklart ganska orolig!

Måndag kom och klockan 9 när Dells tekniska support var öppen ringde jag och killen jag pratade med guidade mig så att vi gjorde en diagnostik på hårddisken och fick fram att det inte var något fel på den i alla fall, Windows hade antagligen bara tagit ut skiljsmässa på den. Om jag stoppade in min Windows operativ system skiva skulle vi försöka göra en reparation på Windows och filerna skulle inte försvinna~ Yay tänkte jag och letade efter skivan...... Som det visade sig att jag faktist aldrig fick hemskickad med datorn O  3O;; Så killen sa att han skulle skicka en skiva till mig heeeelt gratis! 8D

Från Holland!

Så skivan ska komma någon gång i nästa vecka! O___O; Killen sa att under tiden kunde jag ju göra en backup på mina filer IFALL jag sen var tvungen att döda Windows helt och hållet från min dator och installera om~

Så jag tackar för hjälpen och säger att jag återkommer när skivan anlänt och sen ringer jag till ett dataföretag i Täby och hör hur mycket det skulle kosta att göra backup på filerna i datorn. Mellan 1-4000 sa han! Beroende på hur svårt det skulle vara att få ut filerna ur datorn! LOLOLOLOL tyckte jag och avled inombords!

Sen messade jag min chef på reklambyrån och hörde när mina pengar skulle komma (för bokomslaget) för att jag desperat behövde dem för att fixa datorn~ Han skulle kolla upp det och återkomma och så men jag har inte hört mer från honom >_>;;

SOM TUR VAR ÄR MIN KOMPIS SMART!!! 8D Hennes pojkvän är en riktig superkämpe med datorer och hon sa att hon skulle prata med honom om det här~~
Kalle (som han heter ^^) föreslog att jag skaffade mig ett 16GB fickminne så kunde han guida mig via telefon om hur jag kan starta upp datorn utan att starta Windows så att jag kan dra över mina filer till fickminnet och på så sätt ha en backup~

Så igår åkte jag till Täby och köpte ett 16GB minne på Claes Olsson och hoppas nu att jag kommer att kunna fixa det här idag OwO i alla fall att jag kan fixa en backup på filerna! Sen får jag väll ta och vänta tills skivan kommer från Holland för att viga min dator och Windows igen >>



OCH NU TILL JAPANSKAN!!! 8D

Wish me well! På måndag har jag min omtenta och min sista chans att komma in på höstens Japanska 3, den nivå jag ska läsa nu. Om jag INTE kommer in på Japanskan blir det dubbla astronomi kurser och jobbsökande! O  3O VILL komma in på Japanskan! Jag vill jag vill jag VILL!!! Och pluggar aktivt för det gör jag ^^

Sitter med Japanska boken och pluggar gramatik och kanji och hoppas att jag gör det bra nog för att lyckas på tentan på måndag! Annars... Kommer jag att vara högst olycklig! ;W;

Oh well! Dags att fortsätta plugga!


Ni kan lyssna på den här videon istället och fatta vad mitt "Tjohoo! Halvdöd dator det bästa som finns!" kommer ifrån XD




End of log.

Kommentarer
Postat av: mamma

Hej raring, härligt att se ett inlägg från dig igen! Trodde nog att det var din blogg som var halvdöd, eller nästan stendöd!

Jag hoppas att du får ordning på datorn och att det inte är några problem med alla dina filer. Plugga nu ordentligt så att provet går bra på måndag. Håller alla tummar jag har... Puss och kram

2009-08-15 @ 12:52:50
URL: http://linjensan.blogg.se/
Postat av: Linda

Gumz! Lycka till på provet!!

2009-08-16 @ 23:18:43
URL: http://skimra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0